Expanze byznysu je poměrně složitá, finančně náročná, ale může se vám hodně vyplatit, když na to půjdete správně. Základem je pochopitelně webová stránka, která bude lákat české i ostatní klienty. Optimalizace pro vyhledávače v zahraničí je základem, na který nesmíte zapomínat. SEO se mimo naši zemi řídí jinými pravidly, protože dané trhy jsou velmi odlišné.
Na co nesmíte zapomínat?
Na úspěch samozřejmě neexistuje zaručený návod, ale existují určité body, na které jednoduše nesmíte zapomenout. Předem si musíte zjistit, jaká je konkurence, marketing i cenová nabídka za produkty, které nabízíte. Důležitá je také analýza klíčových slov, zvyklosti v dané zemi, lokalizace, linkbuilding nebo branding. Podívat se ale musíte také na technické parametry (barva, obrázky), dopravu, platbu a mnoho dalšího. Není toho málo, ale expanze se může skutečně vyplatit.
Co je hreflang tag?
Jakmile se rozhodnete pro marketingovou strategii a doménu, musíte se soustředit na jazyk. Hreflang tag může pomoci vyhledávači, aby mohl uživatele snadno a jasně nasměřovat na web, který pro ně bude relevantní. Klíčové je, aby byly všechny stránky webu označeny tímto tagem v jazyku nebo jazycích, které budete používat.
Hodně lidí si myslí, že stačí dát tag jen na homepage, ale není to pravda. Musí být skutečně všude, aby se všechny stránky správně přeložily. To samé platí také pro PPC v zahraničí, která vám může přivést mnoho potenciálních zákazníků, kteří hledají přesně to, co nabízíte. Musíte jen vše správně stylizovat a nezapomínat na to, že lokalizace (nejen překlad) vám hodně pomohou.
Cíl webu je klíčový
Chcete rozšířit svůj byznys do všech zemí, kde se mluví německy, anebo na jednu zemi, kde se mluví jedním a více jazyky? Toto rozdělení je důležité pro stanovení počtu a druhů řeči, kterou budete používat. V každém případě ale musítehreflang tag umístit na každou stránku a do každé řeči, kterou hodláte na svých stránkách používat.