Stejně jako v případě takzvané Netflix kvóty budou muset streamingové služby financovat evropské televizní seriály a filmy, buď přímým zadáním obsahu, nebo přispěním do národních filmových fondů, a to za podmínek stručné dohody o pravidlech vysílání v EU, přijaté zákonodárci. Poslanci Evropského parlamentu a Rada ministrů, kteří jsou zodpovědní za schválení zákona, uzavřeli dohodu o konečné podobě směrnice o audiovizuálních službách, která představuje průlom v legislativním procesu. Zákon spadá do dlouhé tradice zákonodárců EU, kteří chrání evropskou filmovou a divadelní tvorbu před zásahy Hollywoodu a amerických online a televizních show.
Zábavněprůmyslové skupiny kritizovaly kulturní kvóty jako „zastaralé“ a „kontraproduktivní“, ale přišly o argument proti evropským politikům, kteří je považují za zásadní pro ochranu místních jazyků a kultury. Původní návrh Evropské komise požadoval Netflix kvótu ve výši 20 %, ale poslanci Evropského parlamentu uvedli, že toto procento není dostačující. Členové Evropského parlamentu tvrdí, že díky zákonu budou pro společnosti, jako je Netflix, platit stejná pravidla, jako pro tradiční televizní kanály, a to nejen co se týče evropského obsahu, ale také limitů pro reklamy a product placement.
Webové stránky pro sdílení videa, jako jsou Google a Facebook, budou rovněž muset vynaložit větší úsilí, aby omezily obsah podněcující násilí, nenávist a terorismus. Podle zákona musí platformy vytvořit „transparentní, snadno použitelný a účinný mechanismus“, který uživatelům umožní ohlášení nenávistného obsahu. Evropská unie také zakazuje product placement týkající se dětských programů, ačkoli členské státy mohou samy rozhodnout, zda chtějí zakázat korporátní sponzoring televizních pořadů pro osoby mladší 18 let. Tvůrcům reklamy bude vyhrazeno pouze 20 % hlavního vysílacího času, tedy od šesti hodin večer do půlnoci.
2023-05-11